این سوال همیشگی خریداران موتور برق یا ژنراتور برق می باشد، لازم است بدانیم ژنراتور برق متشکل از یک محرک اصلی یا موتور احتراق داخلی سیلندر پیستونی (ENGINE) می باشد، همانطور که میدانید موتور یک ماشین مکانیکی شبیه به موتور خودرو می باشد، لذا دارای قطعات محرک نظیر پیستون، میل لنگ و… بوده که توسط احتراق داخل سیلندر و حرکت پیستون، به گردش در می آیند، از طرفی محصولات احتراق (دود خروجی) از موتور خارج شده و به سمت انباره اگزوز یا Muffler یا Silencer می روند، بنابراین همه این مکانیزم باعث تولید صدا می گرد، حال به جرات می توان گفت موتور برق یا ژنراتور بی صدا با نیروی محرکه موتور سیلندر پیستونی وجود ندارد. اما راهکارهای برای کاهش صدای تولید شده وجود دارد:

۱-استفاده از انباره اگزوز با تکنولوژی پیشرفته چون بیشتر صدای تولیدی از ژنراتور یا موتور برق از خروجی اگزاست موتور تولید می گردد

۲-طراحی کابین صداگیر به همراه عایق های صوتی در بدنه کابین

شایان ذکر است استفاده از کابین های صداگیر بایستی بسیار با دقت انجام گردد، زیرا دمای داخل کابین نباید از حد مجاز تجاوز نماید، لذا به طراحی مناسب دریچه های  ورودی و خروجی هوا جهت خنک کاری موتور بستگی دارد.

البته بایستی این نکته را بیان نمود که با توجه به ماهیت ژنراتورهای گازسوز که از نوع احتراق جرقه ای می باشند، صدای موتور در مقایسه با دیزل ژنراتور کمتر می باشد، زیرا دیزل ژنراتورها از نوع احتراق تراکمی می باشند و ضربه در موتورهای دیزل بالاتر می باشد.

میزان صدای موتوربرق های گازسوز کوچک کم صدای گرین پاور ۶۳  و صدای ژنراتورهای گازسوز کم صدای گرین پاور ۷۰ دسیبل می باشد. (میزان صدا با توجه به استاندارد مربوطه در فاصله به شعاع ۷ متری بیان گردیده است).

منبع : greenpower.ir