کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور پوششی است که علاوه بر کاهش صدای دیزل ژنراتور سبب محافظت از آن در برابر شرایط محیطی میگردد.

آیا کانوپی سایلنت سبب کاهش توان خروجی دیزل ژنراتور و داغ نمودن دیزل میگردند؟

این سئوالی است که برخی از کارفرمایان آن را در ذهن دارند. این امر نیز به دلیل بعضی مشکلات است که اغلب از اطرافیان شنیده و گاهاً نیز خود شاهد آن بوده اند. با این وجود، چرا سازندگان دیزل ژنراتور علیرغم وجود این مسئله اقدام به ساخت دیزل ژنراتور سایلنت مینمایند؟

باید توجه داشت که نه تنها از نظر ما بلکه در سرتاسر صنعت دیزل ژنراتور در دنیا هرگز کانوپی سایلنت دیزل ژنراتور باعث کاهش توان خروجی دستگاه نمیگردد. اصولاً تمام هنر سازندگان کانوپی سایلنت در ساختن این محصول بدون وارد آوردن لطمه ای در کارکرد دیزل ژنراتور سایلنت است. البته این نکته به این معنا نیست که تمام اشکالات به وجود آمده کذب و یا اشتباه است، بلکه این نکته تاکیدی است بر این که محصولات ساخته شده به عنوان یک کانوپی سایلنت، حتی گاهاً شروط اولیه یک کانوپی سایلنت استاندارد را ندارند!

داغ نمودن دیزل ژنراتورهای سایلنت به دلیل استاندارد نبودن مشخصات ابعادی و فنی و رعایت نکردن اصول اولیه ساخت کانوپی سایلنت میباشد. الزامی ترین نکته در نظر گرفتن فضای کافی تهویه جهت هوا دهی به دیزل ژنراتور است. به همین دلیل است که عرض شاسی دیزل ژنراتورهای سایلنت بسیار بیشتر از یک دیزل ژنراتور معمولی طراحی میگردد. عریض شدن شاسی دیزل ژنراتور خود نیازمند استفاده از مواد اولیه (ورقهای فلزی) بیشتر، پروسه ساخت طولانی تر و در نتیجه هزینه های بالاتر در میزان رنگ و عایقهای صوتی به کار رفته و … است. بدیهیست که هرگونه نقصان در موارد فوق سبب نا کارآمدی کانوپی سایلنت و انحراف از تولید اصولی این محصول میگردد.

در نتیجه کانوپی سایلنت استاندارد هرگز سبب کاهش توان دیزل ژنراتور و یا داغ نمودن آن نمیگردد.