با تغییر شکل لیفتراک ها از IC (احتراق داخلی) به لیفتراک های الکتریکی ، چالش نگه داری این دستگاه نیز بیشتر شده است. این مقاله به صورت مرحله ای و دقیق شارژ و نگه داری باتری لیفتراک را توضیح می دهد. چگونه یک باتری لیفتراک را شارژ کنیم (نکات امنیتی شارژ باتری)

۱) مطمئن شوید که شارژر مورد استفاده با باتری شما فیکس باشد. این بدان معناست که شارژر ولتاژ خروجی (۲۴ ولت، ۳۶ ولت، ۴۸ ولت و …) درستی داشته باشد. همچنین خروچی آمپر شارژر با باتری آن همسان باشد.

۲) مطمئن شوید که کابل شارژر آسیب ندیده باشد و یا داغ نشده باشد. اتصال دهنده باید در شرایط مناسبی باشد و نباید آسیب دیده و یا شکسته شده باشد. همچنین این کابل نباید سوخته شده و یا حفره حفره باشد. باتری های لیفتراک بعد از اینکه کامل شارژ می شوند نیاز به آب دارد. این آب باید مقطر باشد و عاری از مواد سنگین معدنی باشد. دقت کنید که نباید آن را با آب پر کنید ویا درون باتری خالی آب بریزید.

۳) در ضمانت نامه دستگاه سیستم آبیاری آن را چک کنید. تولیدکنندگان باتری لیفتراک، سیستم آب باتری شما را چک خواهند کرد. اما خودتان نیز به آن توجه کنید.

۴) باتری لیفتراک خود را بیش از ۳۰۰ بار در سال شارژ نکنید.

۵) به باتری اجازه دهید تا به مدت ۸ ساعت شارژ کامل شود. این کار باعث می شود الکترولیتهای باتری با آن ترکیب شوند و باتری را در حالت اجرا و بهینه نگه دارند. شارژ کردن باتری باعث می شود اکسیژن و هیدروژن تولید شود در نتیجه هیچ گاه باتری را با شعله های آتش کنترل نکنید. در کنار باتری سیگار نکشید و آن را در مکان تهویه دار و بزرگ چک کنید.

۶) باتری لیفتراک خود را در هفته یکبار شارژ کنید. این یک چرخه ی طولانی است و بهتر است در پایان هر هفته انجام شود.

ترجمه: سایت صنعت www.sanat.me

منبع: www.wikihow.com