شرکت گاسکور از سال ۱۹۶۶ در زمینه طراحی و ساخت دیزل ، موتورهای گازسوز و سیستم های قدرت مشغول به فعالیت بوده است. سیاست گاسکور نفوذ به بازارهای جهانی و افتتاح دفاتر و شعب جدید در تمامی کشورهای جهان می باشد این شرکت با به کارگیری تکنولوژی های نوین در زمینه ساخت و طراحی موتور در سال ۱۹۶۶ مرکز تحقق و توسعه خود را با نام I+D Guascor Power راه اندازی نمود. وظیفه این مرکزR&D ایجاد خلاقیت و بهبود مستمر در محصولات تولیدی این شرکت می باشد .

این مرکز که در شهرAiava واقع شده است در اسپانیا بی همتا بوده و در نوع خود جزء یکی از پیشرفته ترین مراکز جهان می باشد . I+D گاسکور همچنبن دفتر مرکزی خدمات مهندسی گروه گاسکور می باشد. پیشگام در تحقیقات I+D گاسکور با کمک تجزیه و تحلیل و ارزیابی موتورهای خود راهکاری بی نظیر را به منظور بهینه سازی بهره وری، طول عمر مفید ، استحکام و قدرت ابداع کرده است . مرکز تکنولوژی I+D گاسکور، مجهز به پیشرفته ترین برنامهCAD و آنالیز تنش بر اساس روش های Finite Element برای یک مدیریت صحیح و کامل طراحی دیزل و موتورهای گاز سوز می باشد که در نوع خود از پیشرفته ترین مراکز جهانی به شمار می رود . I+Dگاسکور مجهز به ۲۲ آزمایشگاه مجهز و پیشرفته شامل ترمزهای هیدرولیک، گیربکس تا ۱۸۰۰دور در دقیقه، آزمایشگاه های ژنراتور و مقاومت،کروماتوگراف گاز، شبیه سازی رایانه ای و همچنین آزمایشگاه الکترونیک، کارگاه کار برروی موتور و تجهیزات آن می باشد.. تکنولوژی موتورهای دو گانه سوز حداکثر کارایی موتورهای دو گانه سوز با ترکیب ۷۰% گاز و ۳۰% گازوئیل می باشد. موتورهای دوگانه سوز با ترکیب ۱۵% دیزل و ۸۵% گاز می تواند ۸۵% توان خود کار کند .

تکنولوژی دیزل کنترل کیفیت بیش از ۹۰ درصد اجزاء موتور درمدلهای مختلف قابل تعویض می باشند که باعث افزایش میزان تولید، بهبود کیفیت و سرویس دهی بهتر می گردد. بکارگیری بهترین مواد اولیه در ساخت موتورها هر پیستون مجهز به ۳ حلقه بوده و با حداقل روغن اصطکاک پایین را تضمین می نماید. مواد مصرفی و اجزای موتور دارای بهترین کیفیت بوده و قبل از به کارگیری تحت سخت ترین آزمایش ها قرار گرفته اند. طول عمر بیشتر اجزاء موتور طراحی جدید پیستون ها، سر سیلندرها و سیستم های خنک کننده خطی تضمین کننده تعادل ترمودینامیک و نتیجتا طول عمر بیشتر اجزاء موتور می باشد . بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا موتورهای گاسکور از نوع چهار زمانه و مجهز به سیستم مستقیم سوخت و توربوشارژ می باشند. به دلیل استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه سوپر شارژینگ و تزریق سخت، این امکان فراهم آمده تا درعین کاهش مصرف سوخت و کاهش حرارت در محفظه احتراق، توان تولیدی افزایش یابد. سری جدید SF موتورهای این شرکت به گونه ای طراحی شده و توسعه یافته اند که تحت سخت ترین شرایط کاری بهترین عملکرد را از خود نشان میدهد.

مواد مصرفی برای ساخت این موتورها و اجزای آنها دارای بهترین کیفیت ممکن بوده و پیش از تایید برای مصرف تحت آزمایش های سخت تنش و دیگر آزمایش ها قرار گرفته اند . پیستون ها مجهز به سه رینگ بوده و کمترین اصطکاک مصرف روغن را دارند. آلیاژ مصرفی در ساخت پیستون ها از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و پیش از تایید برای مصرف تحت آزمایش های سخت تنش و دیگر آزمایش ها قرار گرفته اند . تکنولوژی موتورهای گازسوز سری جدید SFGLD گاسکور بدلیل استقامت و استحکام و عملکرد بالا تحت سخت ترین شرایط کاری مورد توجه بسزایی قرار گرفته اند. گاسکور برای ساخت موتورهای سری SFGLD از موادی با مقاومت و استحکام بسیار بالا استفاده کرده است. در موتورهای سریSFGLD گاسکور، تنظیم بار و سرعت به طور کامل به صورت خودکار و بوسیله تجهیزات الکترونیکی صورت می پذیرد، به همین دلیل از قابلیت کارکرد با حداقل آلایندگی علیرغم شرایط متغیر برخوردار است. این موتورها از قابلیت انطباق با کیفیت های متفاوت گاز برخوردار بوده و به هر گونه ای که یک واحد رایانه ای داده های خروجی مربوط به شرایط شمع ها را در اختیار کاربر گذاشته و اجازه می دهد از طریق سینگال های خارجی، جرقه زنی شمع ها تنظیم گردد. موتورهای گاسکور می توانند با سیستم کنترل و تشخیص ناک مجهز گردند. این ویژگی، این قابلیت را به موتور می دهد تا تحت سخت ترین شرایط کاری به ادامه فعالیت پراخته ، در حالی که از آثار مخرب ناک دائم جلوگیری شود. قدرت بالا، آلایندگی کم طراحی بسیار موفق اطاق انفجار و استفاده از آخرین نسل توربو شارژرها این مکان را می دهد تا فرایند انفجار به صورت بهینه صورت گیرد. بنابراین در حالی که سطح آلایندگی پایین نگاه داشته می شود، موتور در بالاترین سطح قدرت کار می کند. اثبات کیفیت یکی از شواهد کیفیت بسیار عالی موتور های گاز سوز گاسکور، استفاده از آنها در کارخانجاتی است که ۸۰۰۰ ساعت در سال با توان کامل به فعالیت می پردازند. سرویس دهی: آسان و اقتصادی پیستون ها مجهز به سه رینگ می باشد و اصطکاک در آنها حداقل و مصرف روغن درسطح بسیار پائینی می باشد.

در طراحی موتورها توجه خاصی به سهولت و اقتصادی بودن تعمیرات و نگهداری معطوف شده است. کنترل کیفیت بیش از ۹۰درصد قطعات مدل های مختلف موتورهای گاسکور قابل تعویض می باشد. این مساله این امکان را فراهم می کند تا میزان تولید افزایش یافته ، کنترل های کیفی بهبود یابد و خدمات بهتری در زمینه قطعات یدکی ارائه گردد . موتورهای دریائی گاسکور دارای بیش از چهل سال تجربه در حوزه موتورهای دریایی می باشد. این موتورها در معرض شرایط بسیار سخت کاری قرار دارند. نتیجتا موتورهای گاسکور طوری طراحی و ساخته شده اند که ضمن تحمل این شرایط سخت، مصرف سوخت آنها نیز در سطح بهینه می باشد. محصولات گاسکور محدوده ای را بین ۳۵۰ تا ۱۳۰۰ کیلووات را تحت پوشش قرار می دهند. قابلیت اطمینان موتورهای گاسکور تضمینی است در مقابل خطرات دریا. گیربکس موتورهای دریایی به دلیل کیفیت بالا از شهرت بسزایی برخوردار بوده و به راستی در کنار موتور گاسکور بهترین گزینه برای سیستم رانشی کشتی ها می باشد . تعمیرات نگهداری آسان و اقتصادی به دلیل طراحی بسیار مناسب و عالی موتورهای دریای گاسکور، دسترسی به تمامی اجزای داخلی آن میسر می باشد. این مهم زمان مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری را کاهش داده و موجب صرفه جویی قابل توجهی می گردد. بعلاوه، کیفیت و مقاومت بالای اجزای موتور تضمین کننده هزینه های پائین تعمیرات و نگهداری می باشد . مشتری مداری مشتریان گاسکور از کارائی و کیفیت خدمات آن اطمینان داشته و به آن وفادار می باشند .

همچنین گاسکور در راستای ارائه خدمات بهتر، با ارائه توصیه های تخصصی به مشتریان این امکان را می دهد تا بهترین گزینه را متناسب به نیاز هایشان انتخاب کنند. مطالعات در زمینه نیروی محرکه کشتی ها، ‌طراحی پیشران ها و نازل ها، محاسبه چولگی لرزشی از جمله خدمات ارائه شده توسط گاسکو می باشد. قابل استفاده در واحد های صنعتی و سبستم های بازیافت حرارات Cogeneration موتورها و سیستم های مربوطه گاسکور با در اختیار داشتن تجربه و تکنولوژی، یکی از سازندگان معتبر دیزل و موتورهای گازسوز با توان ۱۴۰ تا kw 1200 می باشد. تجربه حاصل از سال ها خدمات در این زمینه گاسکور را قادر ساخته است تا به انجام عملیات مهندسی و مطالعات در زمینه کاربرد محصولاتش بپردازد. پروژه های Cogeneration ،Trigeneration بعنوان روشهای بهبود بهره وری در صنعت به دفعات توسط شرکت گاسکور به انجام رسیده است. Modularity کارخانجات Cogeneration مجهز به موتورهای گاسکور این اجازه را می دهد تا نرخ بهره وری تضمین گردد، که نیل به این مهم به استفاده از دیگر سیستم ها بسیار مشکل می باشد . بسیاری شرکتها، مراکز ورزشی، بیمارستان ها، هتل ها،گخانه ها، ساختمان ها و مراکز خرید با استفاده از موتورهای گاسکور موفق به نصب سیستم Cogeneration شده اند. بازیافت انرژی/حفاظت از محیط زیست در ارتباط با حفاظت منابع طبیعی، گاسکور وظیفه خود دانسته است تا نسبت به طراحی و توسعه موتورهایی خاص که توانائی سوزاندن گازهای حاصل از فرآیندهای مختلف را دارند اقدام نماید. گازهای حاصل از تخمیر زباله های خشک در سایت های دفن زباله و یا گاز تولید شده توسط مخمرها قابلیت مصرف به عنوان سوخت را در موتورهای گاسکور دارا می باشد. این موتورها می توانند انرژی و گرما تولید کنند و بدینوسیله از آلودگی محیط زیست جلوگیری می شود. موتورهای گاسکور علاوه بر کارکرد بسیار مطمئن با گاز طبیعی (شهری) ، بیوگاز و… قابلیت کار با استفاده از گازهای دیگر مانند گازهای تولید شده از سبوس برنج، انگور، زیتون و بافت گیاهی مرده جنگلها را به عنوان سوخت دارا می باشد. واحدهای مجهز به کانتینر واحدها مجهز به کانتینر گاسکور بهینه ترین راه حل برای تقاضای تولید انرژی در مناطق دور افتاده و مناطقی که فاقد زیر ساخت های لازم میباشد به حساب می آیند. موارد ذیل از مزایای استفاده از واحدهای مجهز به کانتینر در مقایسه با سیستم های متداول می باشد. نصب سریع و آسان عدم نیاز به عملیات مهندسی و کار عنوانی قابلیت استفاده در مناطق دور افتاده قابلیت حمل و نقل آسان استقلال در کارکرد واحدهای کانتینری مجهز به عایق صدا بوده و منطبق با سخت ترین استانداردهای مربوط به آلایندگی و آلودگی های صوتی می باشند و طراحی این واحدها این اجازه را می دهد تا در فضای آزاد نصب شده و به کمترین تعمیرات و نگهداری نیاز داشته باشند تامین قطعات یدکی اصلی درتمامی نقاط جهان در کمتر از ۴۸ساعت شرکت گاسکور تامین قطعات یدکی اصل را درسراسر دنیا در کمتراز ۴۸ساعت تضمین می نماید . قراردادهای تعمیرات و نگهداری منعقد شده با گاسکورتمامی موارد ضروری مورد نیاز را که باعث می گردد موتور در شرایط بهینه به فعالیت ادامه دهد تحت پوشش قرار می دهد .

سیستم سرویس دهی شبانه روزی تضمین سرویس دهی کامل واحد سرویس گاسکور، بهترین تضمین کیفیت را برای موتورهای صنعتی و دریائی به وجود آورده است. طراحی یک سیستم سرویس دهی کامل و بی نقص در راستای رویکرد این شرکت به منظور جلب رضایت مشتری و حضور موفق گاسکور در بازارهای جهانی محقق شده است . سرویس مشاوره فنی و قراردادo&M سیستم تعمیر و نگهداری پیشگیرانه سیستم سرویس دهی ۲۴ساعته قراردادهای بلند مدت، تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه را با نتایج تضمین شده و مطلوب تضمین میکند. قرارداد مشاوره و سرویس فنی سرویس های عملکرد Multi-Technical و تعمیرات و نگهداری برای مراکز خرید، تاسیات صنعتی و کارخانجات تولیدی و Cogeneratio

منبع : sanat.me