آکسا (aksa) کارخانه موتور برقی است که توسط علی متین کازانکی در سال ۱۹۶۸ بنیان گذاشته شده است. آکسا اولین ژنراتور را در سال ۱۹۸۴ ساخت و متخصص در زمینه ماشین آلات و سخت افزار برای تامین انرژی برق در مدت زمان کوتاهی شد.

در سال ۱۹۹۴، آکسا تحت نام هولدینگ کازانکی رفت و شناخته شد. آکسا پیشرو در بازار مجموعه ژنراتور برای مدت زمانی طولانی شد و در میان ۲۰۰ شرکت صنعتی بزرگ و صادر کننده ترکی قرار گرفت. ژنراتورهای آکسا در تولید امکانات مجموعه ژنراتورهای گازوییلی، دیزل، گاز طبیعی و دریایی، برج های نورافکن و سخت افزار ژنراتور در استانبول و چانگزو انجام داد و پیشرو و پیشگام در این بخش شد.

ژنراتور آکسا بیش از ۵۰ درصد محصولاتش را صادر کرد و در میان ده کارخانه برتر این بخش با ۱۲ دفتر که در آسیا، اروپا و آفریقا قرار گرفته است شد.

اولین تولید کنندگان مجموعه صنعتی ژنراتور گاز طبیعی جهان است، ژنراتورهای آکسا برتری بی چون و چرای خود را با توجه به مجموعه های یکپارچه حفظ کرد.

ژنراتورهای اکسا سرمایه گذاری خود را بطور پیوسته در فناوری برای حفظ پیشگامی توسط ساخت اتاقک ضد صدا، ژنراتورهای سازگار با محیط با مصرف سوخت کمتر حفظ کرد.

 

 

منبع:  www.sanat.me