perkins-main

شرکت موتورهای پرکینز(Perkins) با مسئولیت محدود، شعبه ای از شرکت کاترپیلار است که در ابتدا سازنده موتور دیزل برای بازارهای مختلف شامل کشاورزی، ساخت وساز، انتقال مواد، تولید انرژی و صنایع بود. این شرکت در پیتربروگ در سال ۱۹۳۲ مستقر بود. پس از سال ها پرکینز دامنه موتورهای خودش را گسترش داد و هزاران گونه موتور مختلف شامل موتورهای گازی و دیزلی تولید کرد.

تاریخچه شرکت پرکینز

در ۷ ژوئن ۱۹۳۲ در پیتربورگ توسط فرانک پرکینز و چارلز چپمن شکل گرفت. پیش از پرکینز و چپمن، موتور دیزل دور اسب بخاری کند و سنگین با نبود کارایی داشت. فکر چپمن یک موتور دیزل پر سرعت بود که می توانست با گازوییل بعنوان یک نیروی محرک اولیه به چالش برخیزد. اولین موتور دیزل پرسرعت جهان ویکسن چهار سیلندر بود که در سال ۱۹۳۲ آغاز به کار ساختش آغاز شد و در اکتبر سال ۱۹۳۵ پرکینز اولین شرکتی می شود که شش رکورد سرعت دیزل جهانی برای انواعی از مجموعه فاصله ها در مسیر مسابقه بروک لند  در سوری را می گیرد. فروش بسیار قوی بود و با شروع جنگ جهانی دوم شرکت دو سری موتور شامل P4 و P6 می سازد. بعد از جنگ، شرکت به صورت سهامی عام در می آید و تعدادی مجوز برای ساخت و فروش بومی ایجاد می کند.

مسی فرگوسن

شرکت به مسی فرگوسن در سال ۱۹۵۹ فروخته شده بود و بعدا قسمتی از لوکاس واریتی می شود. این پیشرفت ادامه پیدا کرده و پرکینز موتورهایش را به روز می کند تا با قوانین انتشار سخت گیرانه گازها همخوانی پیدا کند در حالی که سری هایی جدید برای تولید انرژی و لیفتراک ها را تولید کرد.

کاترپیلار

از دهه ۱۹۷۰، پرکینز توسط کاترپیلار در سال ۱۹۹۸ به میزان ۱۳۲۵ بیلیون دلار خریده شد و چیزی را ایجاد کرد که ادعا می شد که بزرگترین سازنده موتور دیزل جهان است. با جاپای همیشه در حال گسترش پرکینز الان امکاناتی در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، برزیل، چین و سرمایه گذاری مشترک با شرکت ماشین آلات Ishikawajima Shibaura در ژاپن دارد. در یکم ماه جان سال ۲۰۰۹ جیووانی هنریکس (جایگزین هنس هافلی) مدیر موتورهای پرکینز می شود. بعد از کار در الکترونیک کاترپیلار و ارتباط  با شاخه کاری در آمریکای شمالی، جیووانی همچنین قائم مقام شرکت کاترپیلار شده است.

تولید محصولات

موتورهای دیزل پرکینز برای بازارهای صنایع، کشاورزی، ساخت و ساز، هدایت مواد، دریایی و تولید انرژی است و موتورهای مبتنی بر گاز پرکینز است (گاز طبیعی، گاز دفن زباله، جی اس اس دایجستر، گاز زیستی، گاز معدنی) برای تولید انرژی مداوم استفاده می شود اما دو موتور در میان این دو بطور کلی میان عام به خاطر کاربردهای خودرویی مورد استفاده اند.

موتور ۱٫۶ لیتر پرکینز (۹۹ اینچ مکعب) P4C 45 یا ۶۰ اسب بخار تولید کردند (۴۵ kW) بطور زیادی در اروپا و اسراییل برای تاکسی ها بود و بطور تجاری خودرو هایی در دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶۰ مشتق شده بود که بسیاری از این خودروها شامل واردات آمریکایی بودند که با این موتورها برای استفاده در تاکسی ساخته شده بودند با کیت هایی که توسط هانتر ان وی بلژیکی ساخته شده بود. موتورهای پرکینز همچنین بعنوان تجهیزات استاندارد کارخانه ای در جیپ ها و کامیون های داج در ایالات متحده در دهه ۱۹۶۰ استفاده شده بودند. همچنین این محبوبیت در کامیون های اروپایی از مشتریان اصلی، کومر و دیگر شرکت ها ادامه داشت.

موتور وظیفه متوسط ۶٫۳۵۴ پرکینز به اندازه کافی فشرده طراحی شده بود تا جایگزین موتورهای گازوییلی و بنزینی V8 در کامیون ها شود با وجود طراحی شش سیلندر در خطی که داشت. تولید ۱۱۲ اسب بخار (۸۴kW) در سال های اولیه ( بعدا تا ۱۲۰ اسب بخار افزایش یافت) انجام شد که جک شافت کوچکی داشت که توسط دنده های زمان بندی شده برای رانندگی کمکی بود با پمپ روغنی که از شافت کویل مشتق شده بود بنابراین می توانست تجهیزات را با سرعت موتور با کوپلینگ ساده حرکت دهد.

توزیع: پشتیبانی از تولیدات آن در جهان توسط ۴۰۰۰ مرکز خدمات، اجزا و توزیع انجام شده است.